Sztuczne ognie – ich fotografowanie nie jest takie trudne. Jednak trzeba się trzymać kilku zasad, aby na zdjęciach zobaczyć piękną grę świateł i kształtów. W innym wypadku może się zdarzyć, że zamiast efektownych obrazów zobaczysz rozmazane plamy.

Co będzie potrzebne:

– statyw

– szerokokątny obiektyw

– aparat pracujący w trybie manualnym lub półautomatycznym

– wężyk spustowy lub pilot bezprzewodowy do wyzwolenia migawki (jeśli nie masz – użyj samowyzwalacza)

jak fotografowac fajerwerki

5 kroków do efektownych zdjęć fajerwerków

  1. Użyj statywu. Zdjęcia należy wykonać na długich czasach, dlatego musisz unieruchomić aparat. Przy tej okazji mała wskazówka. Jeśli masz do aparatu zaczepiony pasek, zdejmij go. Poruszający się na wietrze pasek może poruszyć aparat, co w połączeniu z długim czasem naświetlania może skutkować rozmazanym, poruszonym zdjęciem.

 2. Użyj najniższych wartości na jakie pozwala Ci aparat. Wraz ze wzrostem czułości zwiększa się ilość szumu na zdjęciach.

3. Fotografuj w trybie manualnym. Ustaw pokrętło wyboru trybów na literę M. Tryb manualny pozwala na pełną kontrolę aparatu. Jeśli wolisz tryby półautomatyczne – użyj kompensacji -2EV.

4. Zależy Ci na ostrych zdjęciach, dlatego zapomnij o niskich wartościach przesłony. Ty chcesz uzyskać dużą głębię ostrości. W zależności od posiadanego obiektywu ustaw wartość przesłony w zakresie F5.6 – f10

5. Dobierz właściwy czas otwarcia migawki, aby uzyskać poprawną ekspozycję.

Jeśli masz możliwość fotografuj w plikach RAW, pozwoli Ci to na spore możliwości edycji.

 

Życzę Ci samych udanych kadrów.